Gallery

Wednesday, October 7, 2009

SUKA ITU DUKA

Assalamualaikum...
hye...hari ini di sekolah,saya merenung kembali hal2 yang telah terjadi pada diri selama ini..huhu..macam2 peristiwa yang telah terjadi...baik,buruk,positif mahu pun negatif...
Dapat saya simpulkan,setiap yang best,menggembirakan,seronok itu adalah sesuatu yang pahit,perit dan menyedihkan..kenape??
tak tahu lah anda bagaimana..tapi sepanjang saya bernafas selama 19 tahun lebih ni,apa yang seronok utk dilakukan,hal itulah sebenarnya negatif utk saya..merokok?seronok....tp merosakkan..merempit...pergh!banggaaaa!!!tp....buruk tuu...wayang...shopping...internet,dan sebagainya..mmg berfaedah dan ada baiknya...tp....buruk juga padahnya...semua tu melalaikan saya..buat saya hilang minat utk study...anda?huhu...study itu mmg memahitkan...tp...bila kita fikirkan....banyak yg baik padanya...tp...yang baik(tp perit) mmg diakui...sukar benar utk saya(..mungkin kita semua) amalkan...solat,mengaji,dan amalan ibadah yg lain...pergghhh...liat!!!Urrrmmm...entah leee....bila nak insap!

0 comments: